
Loading...
Agata Szuba
W 2009 r. ukończyła studia na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, kierunek Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych, a w 2013 na Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu, kierunek Sztuka Mediów (specjalność: Fotografia), promotor pracy dyplomowej prof. Andrzej P. Bator. W 2017 r. uzyskała tytuł doktora, następnie w 2020 stopień doktora habilitowanego Sztuki w dziedzinie sztuk filmowych na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi.
Uprawianie sztuki jest dla minie zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym formą wyrafinowanej realizacji procesu poznawczo-krytycznego, wymagającego ciągłego tworzenia – poszukiwania adekwatnych rozwiązań formalnych służących efektywnej artykulacji komunikatu artystycznego. W tym sensie sztukę rozumiem i odczuwam jako najwyższy stopień samopoznania oraz sposób rozpoznania swojej obecności w świecie (odbiorcy wykreowanych komunikatów artystycznych pozostawiam niczym nieograniczone pole do ich konkretyzacji oraz interpretacji).
Agnieszka Talik
Urodzona w mieście Żywiec, mieszka we Wrocławiu. Ukończyła studia na kierunkach Sztuka Nowych Mediów (Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie), Sztuka Mediów (Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu) oraz Animacja 3D i VFX w Mediach (Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu). Zatrudniona w Akademii Sztuk Pięknych w Katedrze Sztuki Mediów – Pracowni Projektowania Gier Komputerowych i Form Wirtualnych oraz w Dolnośląskiej Szkole Wyższej jako wykładowca z dziedzin 2D/3D. Nauczyciel z zamiłowania, entuzjastka środowiska GameDev oraz wszelkich produkcji 2D/3D/MixedMedia. Jako twórca zajmuje się szeroko pojętym zagadnieniem Sztuki Mediów a w szczególności grafiką trójwymiarową. Jako grafik generalista nie ogranicza się jednak do jednego medium, nieobcy jej eksperyment artystyczny. Szczególnym zainteresowaniem darzy łączenie technik tradycyjnych z nowymi mediami. Jej działania na polu fotografii często realizowane są w obszarze kolażu i fotomontażu.
Beata Bols
Studia na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby, dyplom z Malarstwa, aneks - Struktury Wizualne, w ASP we Wrocławiu.
Działa w obrębie performance, malarstwa, fotografii, kostiumografii, scenografii i poezji.
Prowadzi zajęcia ze Stylizacji i aranżacji na kierunku Sztuka Mediów, we wrocławskiej ASP.
Otrzymała kilka nagród za pracę twórczą.
Czesław Chwiszczuk
Twórczo wypowiadam się w fotografii, filmie, działaniach multimedialnych. Moja twórczość to prywatna mitologia, prywatna poetyka, interioryzacja, to pragnienie aktualnego wcielenia, pozostawienia swojego śladu, to wypowiedź wewnętrzna o przeżywanym życiu na tym świecie. Opowiadam swoją historię za pomocą światła, fali nośnej naszego postrzegania rzeczywistości. Wielowymiarowość przestrzeni, stwarzanie, czy nawet odtwarzanie relacji czasoprzestrzennych podmiot – przedmiot – wyobraźnia, interesuje mnie od wielu lat. Sięgam po takie motywy wyobrażeniowe, które implikują zjawiska, z jakimi nasz umysł radzi sobie, być może, tylko z pomocą poezji, choć powołane przez impuls rejestrowania fotograficznego.
Ewa Martyniszyn
Adiunkt w Katedrze Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu, nauczyciel we Wrocławskich Szkołach Fotograficznych (AFA, PHO-BOS) w latach 2004-2009. W 2018 roku uzyskała tytuł doktora w zakresie sztuk filmowych (fotografii) w Łódzkiej Szkole Filmowej. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu Wydziału Komunikacji Multimedialnej (1998-2004) specjalności: fotografia (dyplomy z wyróżnieniem). Członek ZPAF od 2005 r. Od 2019 prowadzi galerię Łącznik Uniwersytetu Wrocławskiego. Artystka, dydaktyk, kurator wystaw, brała udział w licznych wystawach w kraju i za granicą. Posiada na swoim koncie publikacje w książkach i czasopismach fotograficznych oraz dotyczących sztuki. Twórca i popularyzatorka monideł, w której centrum zainteresowań znajduje się fotografia inscenizowana i zagadnienie czasu.
Ida Kwaśnica
Urodziła się w Zielonej Górze w 1994r. Jest absolwentką oraz pracownikiem Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. W 2019 ukończyła studia magisterskie na kierunku Sztuka Mediów ze specjalnością Fotografia. Tworzy realizacje w zakresie performensu i wideo-performensu, fotografii, fotoobiektu, instalacji oraz net-artu. Jej prace można było zobaczyć między innymi na wystawie „Things&Thoughts” podczas Fotofestiwalu w Łodzi, „Made in Photo 12” w trakcie Batumi Photo Days Festival oraz "Personal Horizons" w ramach międzynarodowego festiwalu fotografii SuwonPhoto w Korei Południowej. Tematy podejmowane w jej pracach, często dotykają problemów tożsamości, cielesności, natury ludzkiej i funkcjonowania człowieka w społeczeństwie.
Katerina Kouzmitcheva
Katerina Kouzmitcheva jest białoruską fotografką, mieszkającą we Wrocławiu, działającą na styku gatunków, fotografii dokumentalnej i artystycznej. W swoich projektach zgłębia temat tożsamości - pamięci konstruktywną, zajmuje się zagadnieniami interakcji międzyludzkich i systemów politycznych , problematyką kobiecych ról płciowych. Katerina otrzymała licencjat z Prawa Gospodarczego. Jest absolwentką Petersburskiej Akademii fotografii dokumentalnej „Fotografika”, posiada tytuł magistra Sztuk Pięknych na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Jest laureatką międzynarodowych konkursów fotograficznych TIFA i BIFA, stypendystką Gaude Polonia Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest uczestniczką wielu festiwali fotograficznych. Jej prace publikowane są w Bird in Flight, Monovision, Dodho i innych.
Laura Adel
(ur. 23.05.1994 w Gdańsku) doktorantka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Wykłada w Katedrze Sztuki Mediów. W swojej twórczości bada zasady percepcji oraz właściwości przestrzeni osadzając działania artystyczne w nowomedialnym środowisku. Kreuje abstrakcyjne, ruchome formy inspirowane zjawiskami przyrodniczymi. Finalistka wielu krajowych jak i międzynarodowych konkursów. Bierze czynny udział w festiwalach oraz wystawach między innymi w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku. Prace wideo Laury należą do kolekcji Urban Screen Production, w ramach której są prezentowane w Australii, Kanadzie i Nowej Zelandii. Działalność artystyczną łączy z pracą w postprodukcji filmowej gdzie wykonuje również efekty specjalne.
instagram.com/lauhra_adel/
www.lauraadel.com
Maja Wolińska
W 1997 r. ukończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, kierynek Grafika.
Mój obszar praktyki artystycznej i dydaktycznej obejmuje metody i eksperymenty narracyjne wykorzystywane we współczesnych mediach temporalnych (Time-Based Media): wideo, fotografii sekwencyjnej, dźwięku, audiowizualnych i nielinearnych działaniach na żywo. Zajmuję się zarówno formami „laboratoryjnymi", wymagającymi precyzyjnej pracy studyjnej jak i „„zewnętrznymi"; od instalacji site-specific po realizacje obserwacyjne i para-dokumentalne. Od 2010 wraz z Joanem Leandre współtworzę „Commonheavens", artystyczny duet uprawiający fotograficzny, filmowy oraz terenowy off-road. Moje prace, prezentowane w takcie polskich i światowych wydarzeń artystycznych znajdują się także w zbiorach krajowych i zagranicznych instytucji kulturalnych. Ostatnie aktywności to kolektywne multimedialne koncerty na żywo oraz wielkoformatowe projekcje tworzone na podstawie obrazu i dźwięku generowanego w czasie rzeczywistym. Równolegle pracuję nad realizacjami poświęconymi pamięci, procesowi zacierania i nadpisywania rzeczywistości. W pracy studyjnej prowadzę obserwację i rejestrację mikrozjawisk w mikroekosytemach. Skupiam się nad afirmacją niedostrzegalnych przejawów biologicznego życia.
Marek Grzyb
W 1997 r. ukończył studia na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, kierunek Grafika.
W dzisiejszej „zdefragmentowanej" rzeczywistości czas przeszły oraz jego niematerialne i materialne przejawy wydają mi się bardzo pociągające. Są rodzajem stabilizatora, w którym szukam rozwiązań, odpowiedzi oraz potwierdzenia intuicji. Zainteresowanie czasem przeszłym sprawiło, że w pracy artystycznej używam wielu artefaktów, z których staram się stworzyć album, kolekcję, czy zespół obiektów. Ta strategia pomaga mi w opanowaniu cudzych „wizualnych" opowieści i relacji z którymi pracuję. Figura „zbioru – kolekcji " umożliwia mi tworzenie własnych narracji w oparciu o cudze historie, obiekty i obrazy.
Michał Pietrzak
Urodzony w Bystrzycy Kłodzkiej. Mieszka i pracuje we Wrocławiu. Tytuł doktora w dziedzinie sztuki uzyskał w Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów ASP we Wrocławiu, Wyższego Studium Fotografii w Jeleniej Górze oraz Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej. Pedagog i wykładowca w zakresie fotografii. Swoją twórczość prezentował wielokrotnie w kraju i za granicą na wystawach indywidualnych i zbiorowych oraz w licznych publikacjach. Organizator i kurator wystaw, warsztatów i plenerów artystycznych oraz wydarzeń kulturalnych. Twórczo wypowiada się głównie za pomocą fotografii oraz wideo. Jego prace są poszukiwaniem swoistego rodzaju kompromisu pomiędzy czysto konceptualnymi a formalnymi środkami wyrazu wypowiedzi artystycznej, między którymi stawia znak równości. Niejednokrotnie tworzy złożone, poliptyczne obiekty uzupełniane ruchomymi obrazami. W swoich pracach wychodzi daleko poza granice klasycznie pojmowanej fotografii. Traktuje ją instrumentalnie. Łączy z innymi mediami, nadając obrazowi wysublimowaną wielowymiarowość w przestrzeni i czasie. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików i Związku Polskich Artystów Plastyków. Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Miasta Wrocławia oraz kolekcjach prywatnych.
Paweł Lisek
W 2008 r. ukończył studia na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, kierunek Malarstwo.
"Dzisiaj, gdy nad wspólnym układem nerwowym i sensorycznym ludzkości czuwają satelity, a komputery przypominają pracę ludzkiego umysłu, gdy umysły wchodzą ze sobą w kontakt ponad czasem i przestrzenią, nasza przyszłość jest tylko sprawą wyboru, a nie przeznaczenia".Derrick de Kerckhove, Inteligencja Otwarta – to zdanie pchnęło mnie do decyzji eksploracji cyfrowego świata sztuki i w znacznym stopniu przesunęło znaczenie twórczej intuicji i wrażliwości w stronę decyzji. Moje eksperymenty z cyfrowymi narzędziami, analiza danych z gps, malarskie eksperymenty tworzenia partytur i kompozycji dźwiękowych, których celem była zmiana wyuczonej percepcji – to były decyzje. W mojej ocenie praca z medium cyfrowym wymusza analityczne podejście do wszystkich dostępnych wartości, którymi może posłużyć się artysta. Obrana przeze mnie strategia skoncentrowana jest na właściwościach, podstawowej jednostki obrazu cyfrowego – na pikselu. Dopiero dobrze znając wartości obiektów, można nimi dowolnie manipulować, kreować i w pełni je eksplorować. W wyniku takiego podejścia realizuję różnego rodzaju, instalacje, performance audiowizualne, koncerty badając styk obrazu i dźwięku, a zacięcie konstruktora i poszukiwania nietypowych rozwiązań, brzmień obrazu, brzmień dźwięku doprowadziło mnie do również stworzenia ideowych instrumentów hybrydowych. Moja praca często ma charakter pracy w większych zespołach, współpracy z orkiestrami, kompozytorami, muzykami tworząc multimedialne wydarzenia, koncerty.
Piotr Masny
W 1998 r. ukończył studia na Politechnice Wrocławskiej, kierunek Elektronika – akustyka. Jestem realizatorem dźwięku, muzykiem, kompozytorem, działam również w obszarze sztuki konceptualnej i geometrycznej, grafiki i fotografii. W swoich działaniach artystycznych poszukuję nowych form i treści, powiązań pomiędzy dźwiękiem i obrazem, czasem i przestrzenią, chaosem i matematycznym uporządkowaniem. Realizuję prace wykorzystując nowe technologie, znajdując nietypowe konteksty, materiały i rozwiązania, nawiązując jednak często do klasyki i dorobku wielkich twórców z różnych dziedzin.
Rafał K. Warzecha
Absolwent Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego, studia doktoranckie na Warszawskiej ASP. Pracę twórczą rozpoczął w 2000 roku a dydaktyczną w 2003. Obecnie jest asystentem w Katedrze Sztuki Mediów w Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Dotychczas zrealizował kilkanaście wystaw w kraju i zagranicą. Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu oraz w zbiorach prywatnych.
Wiesław Gołuch
Studia: PWSSP we Wrocławiu (1968 -1976). Dyplom na Wydziale Malarstwa Grafiki i Rzeźby, promotor Maciej Urbaniec. Uprawia rysunek, grafikę unikatową oraz plakat, grafikę książkową, grafikę prasową, fotografię. Ostatnie lata to zainteresowanie ekranem, obrazem ruchomym i działaniami interaktywnymi. Profesor na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, kierownik Katedry Sztuki Mediów.
Wystawy indywidualne: Własna miara - Galeria Monada, Wrocław 1979; Galeria Sztuki Teatru Współczesnego, Wrocław 1981; Obrazy kontrolne - Centrum Światła, Wrocław 1981; Galeria "Na Ostrowie", Wrocław 1985; Gimnastyka - Galeria W Pasażu, Wrocław 1987; Plakat, grafika- Galeria Krytyków Pokaz, Warszawa 1998; Gymnastik - HBK Braunschweig, 1998; II Międzynarodowy Konkurs Rysunku - wystawa towarzysząca, Wrocław 2003; Ex aequo - Galeria Design, Wrocław 2003;
Jurowane wystawy, konkursy i nagrody: Międzynarodowe Biennale Plakatu - Warszawa 1976,86; Biennale Plakatu Polskiego - Katowice 1979,81,85,87,99,2001; Międzynarodowe Biennale Plakatu - Lahti, Finlandia 1979,81,83; Międzynarodowe Triennale Rysunku - Wrocław 1981; Triennale Plakatu Politycznego - Mons, Belgia 1985; Międzynarodowe Triennale Plakatu - Toyama, Japonia 1985; Międzynarodowy Festiwal Malarstwa - Cagnes-sur-Mer, Francja 1982; LAUGHING - The International Posters Exhibition - Santory Museum, Osaka, Japonia 1999; The Poster Kingdom POLAND - Ogaki Poster Museum, Ogaki, Japonia 1999; FAXART Life&Peace - Ogaki Poster Museum, Ogaki, Japonia 2002
I nagroda w konkursie "Najlepszy plakat Wrocławia" - 1981; II nagroda na IV Międzynarodowym Biennale Plakatu - Lahti, Finlandia 1981; Nagroda "Solidarności" na IX Biennale Plakatu Polskiego - Katowice 1981; I nagroda w konkursie "Symbole społecznego życia" czasopisma Art&Business - 1987; I nagroda w konkursie na plakat do jubileuszowej wystawy Okręgu Wrocławskiego ZPAP - 1998
Brał udział w wystawach niezależnego ruchu kulturalnego (1982-89). Współpracował z podziemnym wydawnictwem "Przedświt". Współtworzył graficznie pismo artystyczne FORMAT. W latach 90. redaktor graficzny czasopisma PRASA POLSKA.